Studierea tehnicii acuarelei 9 Sfaturi pentru Începători


 



În această narativă, vom explora nouă sfaturi neprețuite pentru adulții care doresc să se angajeze în propria călătorie creativă cu acuarele, ghidați de înțelepciunea și arta lui Galina.

Capitolul 1: Sursa Luminii

Călătoria creativă a Galinei a început cu o întrebare fundamentală: "De unde vine lumina?" 

Fie că picta un natur mort sau captura un peisaj dintr-o fotografie, înțelegerea sursei de lumină era crucială. Ea reflecta asupra laturilor iluminate ale obiectelor și a umbrelor lor, a amplasamentului umbrelor produse de obiectele în sine și a locului unde căzuseră umbrele aruncate. 

Dacă lucrați în natură sau cu o fotografie iluminată natural, aveți de luat în considerare o singură sursă de lumină. Cu toate acestea, în cazul fotografiilor de studio, ar putea exista mai multe lămpi care aruncă umbre confuze. Sfatul Galinei era simplu: alegeți sursa principală de lumină. Luați o coală de hârtie și schițați obiectele, poziția lor și sursa de lumină.

Această schiță rapidă nu ar trebui să dureze mai mult de 10 minute, dar stabilește fundamentul întregii picturi.

Capitolul 2: Cele Mai Întunecate și Cele Mai Luminoase Puncte

Odată ce sursa de lumină a fost stabilită, Galina încuraja artiștii să identifice cele mai întunecate și cele mai luminoase puncte din compoziția lor. 

Această etapă permitea un contrast mai bun și ajuta la definirea punctelor focale ale picturii.

Capitolul 3: Schița Monocromă sau Grizaille

Galina insista să începeți cu o schiță monocromă, preferabil într-o nuanță neutră de negru sau maro. Ea credea că este esențial să așezați temelia înainte de a vă arunca în pictura colorată complet. Schițele monocrome ajutau artiștii să înțeleagă forma, volumul și valorile tonale ale lucrării lor. 

Era o etapă care nu putea fi omisă.

Capitolul 4: Schița Preliminară de Culori

În continuare, Galina sfătuia să creați o schiță preliminară de culori. Aceasta nu era capodopera finală, ci un studiu de culori pentru a stabili culorile principale ale subiectelor principale, umbrele lor în zonele întunecate și reflexiile de culoare.

Era esențial să faceți acest exercițiu în loc să vă bazați doar pe planificarea mentală a culorilor. Din nou, această etapă nu ar trebui să dureze mai mult de 10 minute.

Capitolul 5: Definiți Focalizarea și Estomparea

Determinarea locului unde marginile obiectelor vor fi cele mai clare sau cele mai estompate era crucială. 

Diferitele zone ale aceluiași obiect puteau varia în acest sens, iar perspectiva juca un rol important. Galina sublinia importanța luării deciziilor cu privire la aceste detalii înainte de a continua.

Capitolul 6: Să Începem

Cu toate aceste pregătiri finalizate, a venit în sfârșit momentul să începem pictura. Galina le-a amintit studenților săi importanța pregătirii spațiului de lucru pentru confort. 

Artiștii dreptaci și-au așezat cutia de acuarele, vasul cu apă și paleta pe partea dreaptă a hârtiei lor, în timp ce cei stângaci le-au plasat pe partea stângă. 

De asemenea, a recomandat schimbarea apei frecvent și a avertizat asupra confuziei obișnuite între un vas cu apă și o ceașcă de cafea.

Capitolul 7: Stăpânirea Tehnicii

Inima predării lui Galina stătea în stăpânirea tehnicii aquarelei. Ea credea că tehnica, inclusiv umed pe umed, pensula uscată, glazură, spălări, ridicarea culorilor și altele, era esențială pentru crearea capodoperelor. 

Înțelegerea tipurilor de hârtie, dimensiunile pensulelor și amestecul culorilor erau la fel de esențiale. Stăpânirea acestor aspecte tehnice transforma o pictură în acuarelă într-o operă de artă.

Capitolul 8: Care Este Povestea Ta?

Înainte de a se adânci în procesul creativ, Galina încuraja studenții săi să se întrebe: "Care este povestea picturii mele?" Înțelegerea narativului le permitea artiștilor să plaseze strategic accentul pe culori și punctele focale. 

Povestea era o alegere personală, iar artistul decidea ce să transmită prin lucrarea sa.

Capitolul 9: Semnarea Capodoperei Tale

În cele din urmă, după ore nesfârșite de dedicație, artiștii erau gata să-și semneze lucrarea. Galina era hotărâtă că fiecare piesă ar trebui să fie semnată ca o mărturie a creației artistului. Nu era nevoie de autocritică în acest stadiu, pur și simplu eliberați creația din mâinile și mintea voastră. 

Îndepărtați banda sau tăiați-o de pe suport și adăugați cu mândrie semnătura voastră. Cu aceasta, deveneați artiști.

Epilog: O Lucrare de Artă

Cu aceste nouă sfaturi valoroase, Galina îi transformase pe studenții săi în artiști care puteau da viață viziunilor lor creative cu ajutorul aquarelelor. 

Fiecare pictură devenea o operă de artă, gata pentru expoziție și vânzare.

Comentarii